lørdag den 27. december 2008

Styrken i Deling - Og Annoyance for at blive Nickeled og Dimed

jeg netop kommet hjem fra undervisning i en workshop i Washington DC. Gruppen var smart og varme og en masse sjov at arbejde med. I slutningen, jeg bad om oprigtig feedback om workshoppen, så jeg kan forbedre workshop for fremtidige deltagere. Deres bemærkninger var meget hjælpsom.

Jeg blev helt rørt og ydmyg over alle de takket de udvides til mig for at være generøse med mit arbejde - noget, vi diskuteret i løbet af de to dage kunne tages tilbage og anvendes uden yderligere køb eller licens, osv. ..

Hvad de lange flyvning hjem (næsten seks timer - yuck) Jeg afspejles på dette begreb og følte en smule trist, at den enkle handling af deling stod ud som noget usædvanligt eller særligt. Hvorfor er der deler ikke normen? Hvorfor skulle vi ikke forvente, at folk og virksomheder til at give af sig selv?

Min kammerat RAJ Setty for nylig skrev om dette i en stilling kaldes, En grundlæggende ret - Giv mere og du vil få mere . Jeg er helt enig med RAJ om dette og har set det ske for mig med min karriere.

Dette indlæg er ikke kun for konsulenter. Hver af jer har en deling kontra opladning stil også. Når du arbejder med andre, gøre de føler at du har bidraget med noget eller taget noget væk? For at få din måde, har du til PUSH (overtale, sælger) eller finder du, at folk PULL du mod dem (tilmeld)?

Managers - er dit folk følelse nickeled og dimed af din gnatty anmodninger og irrationelle ændringer i prioriteter? I hvilken grad er du generøs med din tid, opmærksomhed og bistand?

Jeg ved, at jeg kan forbedre min deling versus opladning "score", og så kan du. Lad os alle tænke over, hvad vi kan gøre i dag at være mere generøs - og så lad os gøre det i dag.

Ingen kommentarer: